Головна
Реєстрація
Вхід
Понеділок
26.07.2021
03:23






   
Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Категорії розділу
Виховна робота [348]
Олімпіади, конкурси, змагання [156]
Семінари [6]
Для випускників [14]
Дошкільний підрозділ [14]
Методична робота [41]
Пробне тестування [2]
ЗНО [22]
ДПА [3]
Профорієнтація [4]

Форма входу

Кнопка сайту
Чкаловський НВК

[ Отримати код:]

Захист прав дитини
Національна дитяча гаряча лінія
Національна гаряча лінія

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 182

Календар
«  Липень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Виховна робота 

Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів

ЗНЗ України

І. Концептуальні засади

Метою Основних орієнтирів виховання є створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських і загальнолюдських цінностей як орієнтовної для проектування моделей виховних систем у загальноосвітніх навчальних закладах України.

Основні орієнтири виховання розраховані на весь період виховної діяльності з учнями окремого класу з урахуванням їх вікових, індивідуальних та психолого-педагогічних особливостей та передбачають роботу з учнями 1-4, 5-9 та 10-11 класів.

У процесі виховання класний керівник (вихователь) керується особистісно орієнтованим підходом до здібностей, нахилів кожної дитини, тим самим створюючи умови для саморозвитку, самовдосконалення, самореалізації на основі національних та загальнолюдських цінностей, зазначається у тексті документа.

Соціальні умови, що продукують меркантильність і цинізм, призводять до деформації системи цінностей у доволі значної кількості громадян України.

Мета та принципи виховання

Метою виховання є формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як ГРОМАДЯНИН, СІМ'ЯНИН, ПРОФЕСІОНАЛ. Виховна мета є спільною для всіх ланок системи виховання та є критерієм ефективності виховного процесу.

Основними орієнтирами виховання визначено, що ПЕРШИМ і найважливішим чинником виховання є СІМ’Я, яка через власну культуру, мову, цінності виявляє значний вплив на виховання підростаючого покоління. ДРУГИМ важливим чинником є ШКОЛА, яка сьогодні покликана, в першу чергу, стати осередком виховання, в тому числі, самовизначення і самореалізації кожної особистості.

Основні принципи виховання

Принцип національної спрямованості.

Принцип культуровідповідності.

Принцип цілісності.

Акмеологічний принцип.

Принцип суб'єкт-суб'єктної взаємодії.

Принцип адекватності виховання до психологічних умов розвитку особистості.

Принцип особистісної орієнтації.

Принцип превентивності.

Принцип технологізації.

Вказані принципи складають певну систему. Кожний принцип як важлива складова системи, взаємопов'язаний з іншими, їх гармонійне поєднання є запорукою ефективного виховного процесу.

Зміст виховання

Сучасний зміст виховання в Україні — це науково обґрунтована система загальнокультурних і національних цінностей та відповідна сукупність соціально значущих якостей особистості, що характе­ризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, праці, природи, мистецтва, самої себе. Виховання здійснюють для ідентифікації вихованця із загальновизнаними цінностями і якостями та самореалізації його сутнісних сил.

Система цінностей і якостей особистості розвивається і виявляється через її власне ставлення.

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО СУСПІЛЬСТВА І ДЕРЖАВИ

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО МИСТЕЦТВА

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРАЦІ

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ

 

Чинники сучасного виховання:

Першим і найважливішим чинником виховання є українська СІМ’Я, яка стоїть у центрі глобальних економічних, політичних та культурних змін, які відбуваються у державі і являється тією найменшою клітиною у житті суспільства, його основою, яка через власну культуру, мову, цінності виявляє значний вплив на виховання підростаючого покоління.

Другим важливим чинником є ШКОЛА, яка сьогодні покликана, в першу чергу, стати осередком виховання, в тому числі, самовизначення і самореалізації кожної особистості. У навчально-виховному процесі головний акцент має переноситись із засвоєння певної кількості знань на виховання особистості з урахуванням її унікальної природи, і вже на цій основі формувати у неї моральні цінності, творчу і самотворчу діяльність.

Виховання дітей як в сім’ї, так і в школі повинно враховувати індивідуальні здібності і нахили, здійснюватись рідною мовою, в атмосфері доброзичливості і взаєморозуміння, з опорою на народні і сучасні педагогічні надбання, національну і світову культуру, вселюдські і національні моральні цінності.

Створення необхідних умов на рівні школи передбачає визначення мети виховання, створення навчальних і виховних програм, спеціальну підготовку вчителів, організацію педагогічної і психологічної допомоги сучасній родині у вихованні підростаючого покоління.

На рівні родини – рівень вихованості самих батьків, ступінь їх готовності до виховання власних дітей, вибір доцільного педагогічного впливу, спосіб родинного життя, традиції, проектування життє- і самотворення кожного члена родини, а також особисті якості, світоглядні позиції, життєвий досвід і можливості самореалізації.

Проектно-технологічний підхід у вихованні

Складовими виховних технологій є форми організації та способи виховання. Процес виховання здійснюється у певних організаційних формах (індивідуальні, групові, колективні, масові)

Кінцевим результатом реалізації усякого виховного проекту мають бути життєві компетентності учнів, тобто сформована можливість діяти у конкретній життєвій ситуації відповідно до власних цінностей, ставлень та переконань.

Виховний простір розвитку особистості:

Головне завдання сьогоднішньої практики — створення виховного простору. Виховний простір — це не тільки середовище, а й духовний простір учня і педагога, це простір культури, що впливає на розвиток особистості. У ньому має бути представлений весь спектр цінностей культури і культурних форм життя. Це простір соціальних, культурних, життєвих виборів особистості, котра самореалізується у різних виховних середовищах (академічне середовище, клубне, середовище творчих майстерень тощо).

Структура виховної моделі національного виховання

Виховна система — це цілісний організм, який виникає у процесі інтеграції основних компонентів виховання (мета, суб'єкти виховання, їх діяльність, спілкування, відносини, кадровий потенціал, матеріальна база), що сприяє духовному розвитку і саморозвитку особистості, створенню своєрідного, за визначенням К.Ушинського, "духу школи".


Наші координати
Харківська область
Чугуївський район
смт Чкаловське
вул.Гагаріна, 27
Телефон: (05746)-5-12-35
E-Mail:

Соціальний ролик
Победитель фестиваля "Открытый взгляд"

Корисні посилання
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Освіта.ua
Український центр оцінювання якості освіти
Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти (ХРЦОЯО)
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації
Харківська академія неперервної освіти
Чугуївська РДА
Відділ освіти ЧугуївськоїРДА
Освітній портал PEDPRESA.COM

Учнівські конкурси
Всеукраїнська українознавча гра Соняшник
Міжнародна гра Геліантус
Всеукраїнський фізичний конкурс Левеня
Мiжнародний математичний конкурс Кенгуру
Міжнародний конкурс з інформатики Бобер
Міжнародний природничий конкурс КОЛОСОК
Міжнародний конкурс юних істориків
Всеукраїнський конкурс з англійської мови ГРИНВІЧ

Пошук

Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Прогноз погоди

Архів записів

Чкаловський НВК © 2011