Головна
Реєстрація
Вхід
Неділя
18.02.2018
21:01






   
Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Категорії розділу
Учням [1]
Батькам [1]
Вчителям [2]
Батькам першокласників [2]

Форма входу

Кнопка сайту
Чкаловський НВК

[ Отримати код:]

Захист прав дитини
Національна дитяча гаряча лінія
Національна гаряча лінія

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 164

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Каталог статей 
Головна » Статті » Практичний психолог » Вчителям

  Поради вчителю щодо підтримки дисципліни в класі

«Наша праця, - писав В.Сухомлинський, - проходить у світі дитинства – от про що не можна забувати ні на хвилину. Потрібно знати цей світ, але і цього замало, потрібно вжитися у світ дитинства. У кожному вчителеві має сяяти і ніколи не згасати маленька іскорка дитинства, вона допомагає знаходити оптимальне рішення в безлічі педагогічних завдань, що він їх вирішує».

Дисципліна – це умови, засоби і результат виховання, вона потребує зустрічних зусиль.

Головною умовою дисциплінованої поведінки учнів є доброзичливі відносини між учителем і дітьми.

Дисципліну в класі багато в чому обумовлюють раніше нагромаджений досвід поведінки учнів, організованість класу, ставлення до навчання, предмета, вчителя, дотримання єдиних вимог до учня всіма вчителями, які працюють у класі, загального порядку, умов і традицій даної школи.

Хорошої поведінки діти не лише вчаться, а й запозичають її. Добре, якщо діти з перших днів перебування в школі засвоюють еталони поведінки: як входити і виходити з класу, як стояти біля дошки, звертатися до вчителя, вітатися тощо.

Часто за однакових умов в одному класі і в різних учителів дисципліна різна. Це свідчить про те, що багато залежить від рівня професіоналізму, майстерності, комплексу особистих якостей учителя.

При порушені дисципліни в конфліктних ситуаціях не слід поспішати звертатися на допомогу до адміністрації, батьків. Краще з’ясувати причину й встановити контакт із учнем самостійно.

Варто враховувати такі правила:

  • Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому всіляко стимулюйте їхню активність;
  • Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування. Урок має свої чіткі завдання, це не арена для з’ясування стосунків;
  • Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний, оптимістичний настрій у класі;
  • Стежте за правильністю постави, проводьте  фізкультхвилинки; не припускайте перевтоми учнів;
  • Надавайте учням можливість частіше працювати у групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою та поведінки.
  • Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали змогу відчути себе лідерами;
  • Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету вчителя;
  • Будьте привітними, але враховуйте, що фамільярність може породити неповагу;
  • Не виявляйте антипатії до важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями;
  • Не припускайте появи «любимчиків», бо це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі;
  • Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові. Пам’ятаючи народну мудрість: «У ножа одне лезо, а в слова їх сотні», - не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими;
  • Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель;
  • Не забудьте привітати дитину з днем народження, надіслати похвальний лист батькам;
  • Підтримуйте контакт із учнями поза уроками, на заняттях гуртка, позакласних заходах, спільних походах. Спілкуйтеся з дітьми на природі, вдома, у спільній трудовій діяльності.

Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку, але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною у класі. Їх найбільше цікавлять успіхи своєї дитини. Виявляйте коректність у взаєминах із батьками. Постійна негативна інформація, скарги псують відносини, викликають недовіру до вчителя, його можливостей, здібностей навчати й виховувати дітей.

Досвід показує, що більшість конфліктних ситуацій породжується непогодженням учня, а часто й самих батьків, з оцінюванням. Причина в тім, що самооцінка, як правило, вища за оцінку, поставлену вчителем. Потрібен коментар відповіді, письмової роботи, а вчитель, як правило, обмежується лише виставлянням оцінки. Має місце суб’єктивний підхід, коли на оцінювання впливає поведінка, старанність і навіть ставлення до вчителя.

Простежується переоцінювання значущості контролю. Для багатьох учителів і учнів оцінка стала не засобом, а методом навчання. На уроках більше запитують, ніж навчають, перекладаючи важкість засвоєння нового матеріалу на домашню роботу. Це призводить до перевантаження, погіршення здоров'я дітей, неповаги до школи та вчителя. У книжці «100 порад учителеві» В. Сухомлинський пише:

  • Ретельно розучуйте матеріал на уроці, не витрачайте багато часу на опитування, не оцінюйте того, чого ще не встигли навчити;
  • Більш надійна та оцінка, що враховує відповіді на кількох уроках. Нехай учень знає, що ви за ним спостерігаєте і радієте його успіхам;
  • Не ставте погану оцінку, якщо учень не засвоїв матеріал. Пригніченість, зневіра не сприяють активізації мислення. Стимулює навчання тільки успіх, допоможіть учневі його досягти;
  • Ширше використовуйте словесне оцінювання судження, а не оцінки. Не виставляйте в журнал і в щоденник випадкові оцінки заради їхнього нагромадження. Більш доцільним є тематичний облік знань. Якщо велика частина учнів не впоралася з письмовою роботою, не варто виставляти оцінки в журнал;
  • Заохочуйте взаємодопомогу між учнями, шефство над молодшими, роботу в групах, взаємонавчання та взаємоконтроль;
  • Застосовуйте різнорівневу педагогічну підтримку, диференційовані, довгострокові домашні завдання. Шукайте можливість заохотити учня і за малі успіхи, вселити почуття впевненості, можливості досягнення успіху;
  • Враховуйте природні можливості, стан здоров'я й умови життя дитини, оцінюючи її навчання, виховання і розвиток, пам’ятаючи народну мудрість: «Кому більше дається, з того й більше вимагається»;
  • Відчуття провини – не самообвинувачення, а докори сумління, прагнення до самовдосконалення, порядності;
  • Перш ніж засудити, завжди варто подумати, чи можна вибачити;
  • Усвідомлення своєї провини – найперша умова виправлення;
  • Потрібно виховувати в дітях совість і ясність розуму;
  • Свобода – це право робити все, що законно і не шкодить іншим людям;
  • Брак простоти і скромності – це брак розуму;
  • Сором перед людьми – хороше почуття, але найкраще – сором перед власною совістю.
Категорія: Вчителям | Додав: Admin (23.02.2016)
Переглядів: 182 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Наші координати
Харківська область
Чугуївський район
смт Чкаловське
вул.Гагаріна, 27
Телефон: (05746)-5-12-35
E-Mail:

Соціальний ролик
Победитель фестиваля "Открытый взгляд"

Корисні посилання
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Освіта.ua
Український центр оцінювання якості освіти
Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти (ХРЦОЯО)
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації
Харківська академія неперервної освіти
Чугуївська РДА
Відділ освіти ЧугуївськоїРДА
Освітній портал PEDPRESA.COM

Учнівські конкурси
Всеукраїнська українознавча гра Соняшник
Міжнародна гра Геліантус
Всеукраїнський фізичний конкурс Левеня
Мiжнародний математичний конкурс Кенгуру
Міжнародний конкурс з інформатики Бобер
Міжнародний природничий конкурс КОЛОСОК
Міжнародний конкурс юних істориків
Всеукраїнський конкурс з англійської мови ГРИНВІЧ

Пошук

Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Прогноз погоди

Чкаловський НВК © 2011